kirshberryblossom

Köpvillkor och information

Här nedan följer information till dig om sådant som kan vara bra att veta och som hjälper dig att vara trygg i dina köp hos oss. Till exempel våra köpvillkor, betalalternativ, leveranssätt, ångerrätt samt garantier och service.

Beställning

Beställningar hos GoodMedical AB får endast göras av personer över 18 år. 

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas till den e-postadress som uppgivits vid beställning. 

Priser

Våra priser är inklusive moms och anges i svenska kronor. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. Prishöjningar och ändringar i sortimentet kan ske utan förvarning.

Betalning

Betalning sker genom 5 alternativ genom Klarna checkout. Faktura, konto, delbetalning, kort (Visa och Mastercard) och Internetbank (Handelsbanken, S|E|B, Nordea och Swedbank). Det enda du behöver göra, i de flesta fall, är bara att fylla i din e-postadress och postnummer till den adress du är skriven på och sedan välja betalsätt. (Läs här om Klarnas villkor. Telefonnummer till Klarna: 08-120 120 00)

Porto- och expeditionskostnaden är 150 kr oavsett betalsätt. Vi skickar paket med Posten.

Skicka inga förskott

Vi kan inte ansvara för till exempel pengar, checkar och frimärken som skickas i brev.

Leverans

Vi eftersträvar att du ska få dina artiklar så fort som möjligt. Ditt paket når dig oftast inom 5 arbetsdagar. Är något restonerat går en förfrågan ut om du vill få allt i ett paket eller kan tänka dig delleveranser. (Frakten betalas bara en gång.)

Ej uthämtade paket

Outlösta paket debiteras i efterskott med 300 kronor för att täcka våra omkostnader.

Garantier och service

Inget köp är avslutat förrän du som kund är helt nöjd. När du handlar hos GoodMedical kan du alltid känna dig trygg, tack vare generösa garantier och frikostiga servicetjänster. 

Öppet köp/bytesrätt

Du har enligt Distans- och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp eller byta till annan produkt, storlek eller färg, där sådana alternativ finns, inom 14 dagar från det att du mottagit varan förutsatt att varan är oanvänd och att den ligger i obruten originalförpackning. Fyll i returblanketten så noga du kan och bifoga den med returförsändelsen.

Återbetalning

Då vi har Klarna checkout i vår webbshop är det också vår samarbetspartner Klarna som sköter återbetalningar enligt deras villkor. Klarna: 08-120 120 00. Du betalar själv returfrakten och ansvarar för returen tills dess att vi mottagit den.

Reklamation

Ring oss vid reklamation: 031-710 44 70 Vi ersätter naturligtvis returfrakten och sänder dig en ny vara fraktfritt. Normalt sker utbyte av vara eller att Klarna betalar tillbaka enligt deras villkor efter det att vi mottagit artikeln.

Personuppgifter

Vi tar fullt ansvar för att dina personuppgifter inte utelämnas till tredje part. Du kan när som helst be om att få våra uppgifter om dig redovisade.

Force Majeure

GoodMedical AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Good Medical AB

Organisationsnummer: 556776-9673   |   Salubrious webbshop   |   Box 5021   |   448 51 Tollered   |   Telefon: 031-710 44 70   |   Fax: 031-710 44 75  

Returadress: Salubrious AB   |   Slätthultsvägen 4   |   474 31 Ellös